Plastyka brzucha (abdominoplastyka)

Płaski i jędrny brzuch to marzenie wielu z nas – zarówno kobiet jak i mężczyzn. Niestety, w niektórych przypadkach nawet intensywne i regularne ćwiczenia nie wystarczają, aby je spełnić. Nadmiar wiotkiej skóry brzucha po ciąży czy odchudzaniu czasem nie obkurcza się samoistnie. W takiej sytuacji warto zdecydować się na zabieg plastyki powłok brzusznych, tzw. abdominoplastyki.

Plastyka brzucha pozwala na usunięcie nadmiaru skóry i podskórnej tkanki tłuszczowej powłok brzusznych. Celem operacji jest również wzmocnienie mięśni ściany brzucha. Efektem jest uzyskanie „płaskiego brzucha” z dobrze napiętą skórą i zaznaczenie talii.

Operacja przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym. Cięcie sięga od jednego do drugiego kolca biodrowego (poniżej linii bielizny). Dodatkowo wykonuje się cięcie wokół pępka. Skórę brzucha wraz z tkanką tłuszczową odwarstwia się od mięśni i napina, a jej nadmiar wycina wytwarzając nowe miejsce na pępek. Najczęściej modeluje się również mięśnie proste brzucha, aby podkreślić talię.

Po zabiegu przez około tydzień chodzimy w pozycji pochylonej, a przez miesiąc nosimy ubranko modelujące. Powrót do aktywności fizycznej możliwy jest po około dwóch miesiącach.

doby

pobyt w Klinice przez 2 doby