Powiększenie piersi tkanką tłuszczową

Lipofilling to metoda pozwalająca na wymodelowanie i niewielkie powiększenie piersi tkanką tłuszczową. Niewątpliwą jej zaletą jest jednoczesne modelowanie ciała.

Operacja polega na odessaniu tłuszczu z miejsc, w których jest go za dużo – najczęściej z brzucha, bioder i ud. Tkankę tłuszczową, po odpowiednim przygotowaniu, wszczepiamy do piersi. Na stałe wgaja się zwykle 40-60% pobranego materiału. Na skutek tego dochodzi do ujędrnienia piersi, poprawy ich kształtu oraz zwiększenia objętości. Efekt jest naturalny.

W przypadku, gdy chcemy spotęgować efekt powiększenia zabieg można powtarzać, pod warunkiem, że jest skąd pobrać tłuszcz. Operacja przeprowadzana jest w znieczuleniu ogólnym, a hospitalizacja trwa jeden dzień. Potem przez miesiąc powinna nosić sportowy stanik bez fiszbin oraz ubranko uciskowe na odsysane okolice. Okres rekonwalescencji jest krótki.

Po ok. 3 tygodniach można wrócić do normalnej aktywności. Piersi przez pierwszy tydzień są obrzęknięte, chociaż zwykle nie bolą. Tłuszcz podawany jest małą kaniulą z wielu wkłuć, a ślady po tygodniu są już niewidoczne. Po liposukcji pozostają minimalne blizny (nacięcia na kaniulę). Tkanka tłuszczowa, która się „wgoi” pozostaje na stałe. Jest to zwykle 40-60% przeszczepionego tłuszczu.

stanik pooperacyjny przez
4 tygodnie po operacji

po 2-3 dobach

powrót do aktywności fizycznej po 3 tygodniach

przeciwciała anty-HCV, przeciwciała anty-HIV,

badanie USG piersi i/lub mammografia.

• nierealne oczekiwania pacjentki