Korekcja blizn

Proces gojenia ran chirurgicznych, urazowych czy oparzeniowych prowadzi do powstania blizny. Zdarza się, że ostateczna forma blizny jest trudna do zaakceptowania z uwagi na jej rozległość, szerokość, grubość, lub zniekształcenie otaczających ją tkanek. Jak dotąd medycyna nie ma możliwości usunięcia blizny, jednakże różne techniki chirurgii plastycznej dają szansę na poprawę jej wyglądu, aby stała się mniej widoczna, delikatna i bardziej estetycznie akceptowalna.

Zabieg polega na wycięciu starej blizny i wytworzeniu nowej, w taki sposób aby była ona mniej widoczna po zagojeniu się rany i nie powodowała dysfunkcji w danej okolicy (np. bolesnego przykurczu).

Zabiegi korekcyjne blizn przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym. Bezpośrednio po zabiegu można udać się do domu. W zależności od techniki operacyjnej, rodzaju i umiejscowienia blizny zakłada się szwy wchłanialne, których nie trzeba usuwać, bądź nierozpuszczalne, które wymagają usunięcia od 7 do 14 doby po zabiegu.

Po zagojeniu rany zaleca się odpowiedni masaż blizny i stosowanie żeli silikonowych oraz unikanie promieniowania UV przez minimum 6 miesięcy. Postępowanie takie przyspiesza dojrzewanie blizny i zapewnia uzyskanie dobrego wyniku leczenia.

Badania (znieczulenie miejscowe)