Lipotransfer

Lipotransfer (lipofilling) to naturalna metoda modelowania sylwetki, wypełniania ubytków tkankowych oraz redukcji oznak starzenia za pomocą autologicznego przeszczepu tkanki tłuszczowej.

Własny tłuszcz pacjenta jest jednym z najlepszych i najbezpieczniejszych materiałów wykorzystywanych do modelowania ciała oraz wypełniania ubytków. Ponadto, uzyskany w wyniku obróbki koncentrat tłuszczowy, zawiera cenne komórki macierzyste, które działają regenerująco na okoliczną skórę.

W zależności od okolicy ciała i oczekiwań pacjenta uzyskujemy efekt wypełnienia i odmłodzenia skóry, jednocześnie pozbywając się nadmiaru tkanki tłuszczowej z miejsca, z którego tłuszcz został pobrany.

Lipotransfer to propozycja dla osób, które chcą w naturalny sposób wymodelować swoje ciało, pozbyć się ubytków oraz zredukować oznaki starzenia. Wypełniacz w postaci tłuszczu może być bezpiecznie stosowany na wszystkie partie ciała.

Procedura zabiegowa przebiega w kilku etapach. Najpierw, przy pomocy specjalnych kaniul, zostaje pobrana tkanka tłuszczowa z miejsc, gdzie występuje jej nadmiar. Zwykle są to brzuch, biodra lub uda. Następnie materiał tłuszczowy zostanie poddany separacji. W rezultacie uzyskujemy koncentrat zawierający tylko młode, pełnowartościowe komórki tłuszczowe oraz mezenchymalne komórki macierzyste. Tak przygotowany materiał stanowi naturalny, autogenny wypełniacz, który zostanie wszczepiony bezpośrednio w miejsce docelowe.

Przeszczepione młode komórki tłuszczowe bez trudu unaczyniają się i zaczynają funkcjonować jak pozostałe, dając naturalny efekt wypełnienia. Mechenzymalne komórki macierzyste posiadają natomiast zdolność nieograniczonej liczby podziałów (samoodnawiania) i różnicowania do innych typów komórek. W ten sposób aktywują procesy naprawcze i regeneracyjne w obrębie tkanek.

Pierwsze efekty w postaci wypełnienia, zmiany kształtu, odbudowy ubytków oraz odnowy i wygładzenia skóry, widoczne są bezpośrednio po zabiegu. Tłuszcz jest jednak materiałem ulegającym naturalnej absorpcji, dlatego efekt widoczny w dniu zabiegu, w kolejnych miesiącach ulegnie osłabieniu. To, jaka część przeszczepionego materiału zostanie wchłonięta, zależy od indywidualnych predyspozycji organizmu pacjenta.

Dla uzyskania optymalnego rezultatu, zabieg należy powtórzyć 2-3 razy w odstępie 6-12 miesięcy. Ostateczny efekt wypełnienia jest trwały.

stanik pooperacyjny przez
6 - 8 tygodni po operacji

po tygodniu

tygodnie

powrót do aktywności fizycznej po 3 tygodniach

przeciwciała anty-HCV, przeciwciała anty-HIV,

badanie USG piersi i/lub mammografia.

• nierealne oczekiwania pacjentki